Evenimente si noutatiStiri

Cod Galben Pe Greaca Cercani

O partida de pescuit la feeder la Greaca Cercani la sfarsit de Noiembrie

Please accept YouTube cookies to play this video. By accepting you will be accessing content from YouTube, a service provided by an external third party.

YouTube privacy policy

If you accept this notice, your choice will be saved and the page will refresh.

Joi 20 Noiembrie 2014 a fost o zi in care la Meteo au anunțat cod galben de ploi si ninsori in 24 de județe. O zi cu ploaie mocănească, rece, sâcâietoare, ca un o cortina intunecată trasa la finele unui sezon de pescuit sărăcăcios, și cel puțin  la fel de trist.   A fost un an în care  Dunărea a fost de nepescuit, un an în care ploile au făcut accesul de-a dreptul nemilos pentru mașinile mici, pe multe dintre râurile din apropiere de mine, un an in care chiar si pe bălți  am ieșit la pescuit mult mai puțin decât mi-as fi imaginat si dorit. Cu toate acestea Joi 20 Noiembrie 2014 a fost o zi in care am mers la pescuit la feeder la Greaca Cercani.

Trebuie sa fac o mică paranteza aici si sa spun că , in calitate de membri ai Asociației Pescar Sportiv, pe Greaca Cercani beneficiem de un tarif cu totul special pentru pescuitul la feeder. Practic de luni pana joi taxa este de 5(cinci) lei, pescuit catch and release la feeder, cu un singur bat. Tocmai de aceea , faptul ca in afara  unui concurs din primăvara si a unei partide de  prin aprilie,   ieșeam la pescuit prima oara abia acum , la sfârșit de Noiembrie – intr-o zi de joi cu cod galben de ploaie-   îmi pare greu de înțeles mie însumi.  Dar așa se întâmpla lucrurile in viața, asta a fost sa fie ziua in care puteam ieși împreuna cu prietenul pescar, coleg de echipă  și dependent de feeder Marian Beșliu, si având in vedere ca  îmi doream să realizez câteva teste si aveam nevoie de un partener in acest sens (pentru comparație),   am ignorat  temperaturile de 4-5 grade, ploaia  si sprâncenele ridicate ale prietenilor si am ajuns pe balta încă de la prima ora.

Când  am plecat de acasă îmi propuneam să filmez puțin in timp ce  urma să testez 2-3 metode diferite de selectie a ciortanului dintre cărășei brichetari, care nu se sfiesc pe aceasta balta sa „joace fotbal” cu bile de 20 ale crăparilor, până se agata in cârlige de 4, așadar, îmi spuneam că  va fi o provocare buna.  Mă pregătisem de un pescuit cu alună tigrata ca momeală și aveam ca alternativa si câteva boiliesuri piperate, iar în bagaj aveam echipamentul si accesoriile necesare unui pescuit  in stilul mai puțin cunoscut la noi, numit „ straight ledger” (cu un plumb mic in loc de coșuleț sau method, folosind numai momeala din cârlig) și îmi legasem cârligele cu fir de par mai lung decât de obicei, totul in vederea  realizării selecției sus-menționate. Socoteala  de acasa insa nu prea s-a potrivit cu cea de pe baltă.  Ceea ce avea sa îmi spună paznicul, m-a făcut sa mă opresc in propriile urme si sa  realizez ca nu pot face  niciunul din teste. Carasul nu mai era activ de câteva zile, ceilalți pescari din zilele trecute nu au prins decât foarte putini (1-2 pe zi). Selectia o facuse mama natura și nu pescarul.  Se prindea exclusiv ciortan si crap.

Așa se face ca partida de pescuit la feeder la Greaca Cercani  devenea încă dinainte de a începe propriu zis – una fără miza pentru mine…  Luasem camera aproape degeaba, riscam un pic ținând-o in ploaie și încă o emisiune la method feeder nu era ce îmi propuneam sa realizez. Nu era  însă o partida fără miza și pentru Marian, care așa cum se exprimase telefonic cu vreo două seri înainte  „avea o pofta nebună sa tragă de un ciortan”.  Si  chiar daca am pescuit doar câteva ore , Marian a tras nu doar de ciortani ci  si de vreo 2 pești mai bătrâni ai lacului.  Dacă inițial a pescuit folosind o montura cu coșuleț, in care a pus nada Special G Green – un fishmeal foarte puternic, întrucât trăsăturile erau destul de anemice,   dupa aproape doua a trecut ore pe method feeder folosind in continuare Special G , dar de data asta  pelete de 2 mm. Motivația sa au fost trasaturile cam anemice pentru dimensiunea peștilor.

Amandoi am pescuit efectiv de pe la 8 dimineata pana la 12- 12 jumatate.  Foarte puțin – daca stai pe un scaun la căldura si citești -,  foarte mult -daca stai in ploaie si încerci sa reziști la frig si umezeala, în ciuda activității peștelui. Cei aproximativ 15 ciortani prinși de Marian in acest interval , stau mărturie a faptului ca pescuitul practicat de el, deși foarte scurt a fost unul foarte eficient,  bonusurile fiind adevarate cirese pe tort. Captura a fost reprezentat în cazul sau de un bătrân al lacului cu o greutate de 11.4 Kg, care i-a testat atât lanseta (Daiwa Tournament 10-11) cat si minciogul (mult prea mic) la maxim.  Pentru Marian, acest peste reprezintă recordul personal, si mă simt bucuros si mândru ca am imortalizat drillul si ca l-am ajutat la scosul din apa al „monstrului”.  Am lasat la montajul filmului aproape intregul drill, pentru ca astfel de momente devin adevarate amintiri si pentru ca nu intotdeauan pescarii au noroc sa aiba filmarea unui record personal.

Am pescuit amândoi unul lângă altul pe locul numit „Cofetari” , eu drept in față la 35 de metri , Marian la 25 metri ușor lateral dreapta. El cu rezultate excelente după cum am spus deja, eu cu rezultate mult mai puțin semnificative (6-7 ciortani scoși, mai multe trasături ratate  sau pești scăpați in dril, zic eu  deoarece trei ore din patru am stat la adăpost sub umbrar, departe de lanseta) dar cu distracție cel puțin la fel de mare. Venisem pregatit de ploia cu o umbrela solida, însă am descoperit pe baltă ca nu aveam cu mine suportul de umbrelă pentru a o atasa la scaun, iar malul cu destul de mult pietriș făcea înfiptul  serios al tijei acesteia in sol imposibil, așa ca odată murat m-am retras din ploaie preferând sa filmez acțiunea lui Marian si sa pescuiesc … mai de la distanta. Nu de puține ori însa, au fost driluri duble, surprinse si pe camera,  chiar daca ciortanii mei au avut o  greutatea mică, undeva in jurul kilului).

Va invit așadar  sa urmăriți mai jos filmulețul realizat de mine la aceasta partidă de pescuit la feeder la Greaca Cercani,  filmuleț făcut cu ajutorul aparatului foto, cu scuzele de rigoare pentru calitatea uneori  „murdară” a imaginii datorată mai ales picăturilor de apă care săreau pe obiectiv, in ciuda faptului ca am ținut aparatul sub un umbrar.

Înainte să închei acest  monolog confesiv, țin foarte mult să menționez că în curând vom fi în Decembrie, însă după cum puteți vedea și in film,  nu ezit să vă sfătuiesc să nu renunțați încă la pescuit și să nu vă puneți feederele in cui, in ciuda vremii. Nu e musai sa efectuyati o partida de pescuit la feeder la Greaca Cercani,  ci oriunde apa este inca neinghetata, si pestele inca raspunde prezent.  Recordul personal se poate afla la numai o ieșire  la pescuit distanță!

Claudiu

Banu Claudiu

Din 2017 Antrenor de pescuit sportiv, editor si jurnalist specializat pe pescuitul la feeder, participant activ in competitii de pescuit, castigator al primei editii Fishing Star Romania, fondator al revistei dependentdefeeder.ro, colaborator Pescuitul Pentru Toti, realizator de emisiuni de pescuit. Pe langa scris, cocheteaza cu fotografia si videografia. Din 2019 dezvolta proiectul personal SuperPescar.ro